Autopista AP - 7


Pocs dies abans del Nadal de 1974, concretament el dia 23 de desembre, es va obrir al trànsit el tram de 27 Quilometres de  l’autopista AP- 7 entre Girona Nord i Figueres Sud. No seria fins gairebé un any i  mig  més tard que s’obria el tram entre Figueres Sud a la Jonquera, el 18 de juny de 1975 que va permetre circular per autopista entre la Jonquera i Barcelona. Els primers dies va ser gratuïta i molts empordanesos aprofitaren per  veure completament acabat aquest nou equipament de circulació que estalviava temps per anar fins a la ciutat condal evitant la Carretera Nacional II. Aquesta autopista forma part de la Xarxa de Carreteres Europees coneguda com Carretera E-15,que, amb un traçat de 3.627 km, uneix Inverness, al nord del Regne Unit, amb Algeciras, al sud d'Espanya, passant per França.
La inauguració oficial va anar a  càrrec dels llavors Prínceps  d’Espanya, Juan Carlos i Sofia els quals amb la resta d’autoritats  i convidats varen gaudir d’un dinar  servit  a l’Hotel President. La construcció d’aquest tram va comportar per a la ciutat la desaparició de moltes oliveres centenàries que existien  en el seu recorregut i la destrucció d’una part dels Arcs del Castell, que va causar cert malestar entre els figuerencs. La construcció no contemplava  una sortida Nord per a la ciutat, la qual va trigar gairebé 40 anys en ser realitat. El trànsit durant  l'estiu, està calculat en uns 5.000 vehicles al dia.          
 Una altra millora va ser, a finals del segle XX  la incorporació d‘un tercer carril, que implicava un allargament de la concessió a l’empresa explotadora. Aquesta concessió acabava el 31 de desembre de 1996 i va ser allargada fins al 31 de desembre del 2019.
Després de la nova denominació de carreteres del desembre del 2003, l'autopista de peatge A-7 va passar a ser anomenada AP-7.
Imatge antiga dels Arcs del Castell abans de la construció  de l'Autopista


Ja ho veieu!



Comentaris

Entrades populars