Autopista AP - 7
Pocs dies abans del Nadal de 1974, concretament el dia 23
de desembre, es va obrir al trànsit el tram de 27 Quilometres de l’autopista AP- 7 entre Girona Nord i
Figueres Sud. No seria fins gairebé un any i
mig més tard que s’obria el tram
entre Figueres Sud a la Jonquera, el 18 de juny de 1975 que va permetre
circular per autopista entre la Jonquera i Barcelona. Els primers dies va ser
gratuïta i molts empordanesos aprofitaren per
veure completament acabat aquest nou equipament de circulació que
estalviava temps per anar fins a la ciutat condal evitant la Carretera Nacional
II. Aquesta
autopista forma part de la Xarxa de Carreteres Europees coneguda com Carretera
E-15,que, amb un traçat de 3.627 km, uneix Inverness, al nord del Regne Unit,
amb Algeciras, al sud d'Espanya, passant per França.
La
inauguració oficial va anar a càrrec
dels llavors Prínceps d’Espanya, Juan
Carlos i Sofia els quals amb la resta d’autoritats i convidats varen gaudir d’un dinar servit
a l’Hotel President. La
construcció d’aquest tram va comportar per a la ciutat la desaparició de moltes
oliveres centenàries que existien en el
seu recorregut i la destrucció d’una part dels Arcs del Castell, que va causar
cert malestar entre els figuerencs. La construcció no contemplava una sortida Nord per a la ciutat, la qual va trigar gairebé 40 anys en ser
realitat. El trànsit durant
l'estiu,
està calculat en uns 5.000 vehicles al dia.
Una
altra millora va ser, a finals del segle XX
la incorporació d‘un tercer carril, que implicava un allargament de la
concessió a l’empresa explotadora. Aquesta
concessió acabava el 31 de desembre de 1996 i va ser allargada fins al 31 de
desembre del 2019.
Després de la nova
denominació de carreteres del desembre del 2003, l'autopista de peatge A-7 va passar a
ser anomenada AP-7.
![]() |
Imatge antiga dels Arcs del Castell abans de la construció de l'Autopista |
![]() |
Ja ho veieu! |
![]() |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada