Autobús V.Belmonte
Autobús estacionat a la placeta baixa als anys 60 (Al fons es veu l'edifici de la Càmara Agrícola, avui Museu de l'Empordà.(Autor desconegut -Fons AAV Culubret) |
Els
punts més allunyats a on es preveia fer arribar l'autobús eren els inicis de
les carretera de Llers; d'Olot; i de França, el final de l'Avinguda de José
Antonio (actual carrer Nou i zona Rallye), i fins a la zona de l’Aigüeta i a la carretera de Roses.
El
servei es va atorgar al Sr. Victoriano Belmonte Garcia, conegut industrial del
sector del taxi, professió a la que es dedicava d’alguns anys abans i que com a
tal era coneixedor de la necessitat que
Figueres disposés d'un servei urbà d'autobusos, d'extrem a extrem de la ciutat
El
sr. Belmonte va crear l'empresa "Autobusos de Figueres V.Belmonte". que
el 20 d'agost de 1968 va començar a prestar el servei urbà.
.El preu del bitllet era de 3 pessetes i el
servei es va iniciar amb tres recorreguts:Rambla - carretera de Llers –
urbanització Culubret / Rambla-Hotel Rally i Rambla – l’Aigüeta, amb parada
general a la placeta baixa de la Rambla. Va funcionar fins el 1974 en què es va
traspassar el servei a l’empresa
Viñolas.de Roses. L’1 de gener del 1977 l’Ajuntament va crear l’empresa
Transports Municipals de Figueres (TMF) i va assumir la gestió i el servei.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada