Autobús V.Belmonte


Autobús estacionat a la placeta baixa als anys 60 (Al fons es veu l'edifici de la Càmara Agrícola, avui Museu de l'Empordà.(Autor desconegut -Fons AAV Culubret) 
El maig de 1965 l'Ajuntament de Figueres  va iniciar les gestions corresponents per tal de dotar la ciutat d'una línia d'autobusos per al servei urbà de passatgers. Es tractava de crear diversos itineraris que unissin els barris extrems de la ciutat amb la Rambla, ja que la ciutat havia crescut molts en els últims anys, arribant als vint mil habitants, i amb una major població als barris extrems, que havien crescut extraordinàriament, essent una llarga distància desplazar-se, per exemple,  de la carretera de Llers fins a l’Aigüeta  o a la zona de l’hotel Rallye.
Els punts més allunyats a on es preveia fer arribar l'autobús eren els inicis de les carretera de Llers; d'Olot; i de França, el final de l'Avinguda de José Antonio (actual carrer Nou i zona Rallye), i fins a la zona de l’Aigüeta  i a la carretera de Roses.
El servei es va atorgar al Sr. Victoriano Belmonte Garcia, conegut industrial del sector del taxi, professió a la que es dedicava d’alguns anys abans i que com a tal  era coneixedor de la necessitat que Figueres disposés d'un servei urbà d'autobusos, d'extrem a extrem de la ciutat
El sr. Belmonte va crear l'empresa "Autobusos de Figueres V.Belmonte". que el 20 d'agost de 1968 va començar a prestar el servei urbà.
.El preu del bitllet era de 3 pessetes i el servei es va iniciar amb tres recorreguts:Rambla - carretera de Llers – urbanització Culubret / Rambla-Hotel Rally i Rambla – l’Aigüeta, amb parada general a la placeta baixa de la Rambla. Va funcionar fins el 1974 en què es va traspassar el servei a   l’empresa Viñolas.de Roses. L’1 de gener del 1977 l’Ajuntament va crear l’empresa Transports Municipals de Figueres (TMF) i va assumir la gestió i el servei.


Comentaris

Entrades populars