C.I.T. Centre d’Iniciatives Turístiques


Oficina de Turisme a la Plaça del Sol dels anys 60
(Foro Arxiu Ramon Duran - Figueres antic)

El Centre d’Iniciatives Turístiques C.I.T.),es va crear el 22 d’agost de 1967 recuperant l’esperit iniciat l’any 1933 pel Patronat de Turisme de Figueres per donar acollida a les primeres inquietuds turístiques que anaren agafant forma a la ciutat, especialment pel que feia als hotels i el comerç.Disposava d’un local a la Rambla destinat a oficina d‘informació on atenien els primers turistes. Aquell estiu atengueren més de 6.000 sol·licituds d‘infomació.  Als anys 50 el Ministeri d’Informació i Turisme va declarar el terme de Figueres com d’interès turístic  i es va crear una Comissió Local de Turisme, amb una oficina als baixos de la Cambra Agrícola, a la Placeta Baixa de la Rambla, i posteriorment, una barraca provisional a la Plaça del Sol, al costat de la nova N-II (Actual Avinguda Salvador Dalí.
Aquesta barraca va ser substituïda, el 1965, per una oficina d’informació  del Ministeri del ram que poc temps després la va traspassar al C.I.T.,per tenir cura de la seva gestió. Al mateix temps l’entitat turística va realitzar una gran activitat en idees i esdeveniments,tant per atreure com per a esbarjo dels visitants, com ara, audicions de sardanes,  el Festivals de Música de l’Empordà, etc. Dins el C.I.T. es trobaven representats els gremis d’hostaleria i restauració i el comerç de la ciutat. EL 1969 va obtenir el II “Premi Nacional de Turismo”.


Logo del CIT

  
El 1976 varen aconseguir l’assignació de Figueres com a ciutat seu de  l’Assemblea Nacional de la F.E.C.I.T., amb prop d’un miler de participants de centres turístic de tot l’Estat, i el Sorteig de la Hispanitat de la  Loteria Nacional que va ser retransmès en directe des del Museu Dalí. Eren els anys de la “Figueres, Comercial i Gastronòmica” i la ciutat patia per un possible aïllament entre l’autopista i el desviament de la N-II per l’actual Cinturó de Ronda i per tal d’evitar-ho es realitzaren diferents campanyes de promoció de la ciutat. La manca de renovació de la junta i les noves tecnologies i plantejaments turístics així com l’aparició d’entitats turístiques d’àmbits supramunicipals el portaren a la seva desaparició.




Diferents accions promocionals del Centre d'Iniciatives Turístiques per promocionar la ciutat 

D’altra banda, l’edifici passà a ser de propietat municipal i durant varis anys va complir la doble funció  d’oficina de turisme amb altres activitats com seu de la Policia Municipal, de Comerç de Figueres o de l’Àrea de Fires i Festes, fins que el 2017, amb la creació de l’actual rotonda, l’edifici va quedar enmig i en espera d’una nova utilitat. fa pocs dies s'ha anunciat que properament acollirà la seu del Consell  Regulador de la D.O. Empordà. 
    
Folletó promocional dels anys 60



Comentaris

Entrades populars